Velkommen til bloggen vår!

Hei, vi er Roadservice 10/11! Det var jammen meg skikkelig trivelig av deg å stikke innom bloggen vår! Her kommer vi til å komme med litt nyttige, og mange unyttige oppdateringer om hva vi driver med, og hvor vi befinner oss dette året! Så hvis du er interessert i det, kan du jo følge med her!

mandag 25. oktober 2010

Greåker

Siste post i Østfold turnéen. Meg (Andy) og Torry hadde første ordentlige "riggekonkurranse", som altså går ut på å se hvem av oss som klarer å utføre riggeoppgaven sin raskest. Flaut som det er så må jeg innrømme at jeg tapte kampen, men Torry kom meg bare en halv kabel i forkjøpet! Mer spenning enn dette har nok ikke Norges land opplevd siden Brå brakk staven.

Noe som er veldig moro med å reise rundt som vi gjør, er at vi får se utrolig mange flotte kirker, og Greåker kirke var intet unntak. Flott kirke, med mye særpreg. Idet jeg så det fine kirkeorgelet som sto i salen, fikk jeg et lite innfall: Hadde det ikke vært sabla moro å spille en orgelsolo på den siste låta? Jeg ble skikkelig gira og fikk tilnærmede spastiske rykninger idet jeg presenterte idéen min til de andre i bandet. Og da de også synes dette hørtes ut som en god idé var jeg i tidenes lykkerus! Enn så lenge da, for da vi øvde igjennom så spilte Katrine og Torry så høyt at det ikke hørtes så mye som et pip av orgelet så vi måtte droppe det. Jeg er ikke en smule bitter....

Men etter et par tre timer da jeg endelig hadde klart å samle meg og tilgi Torry og Katrine var det tid for undervisningen. Den gikk strålende! Konfirmantene satt eksemplarisk stille og hørte på. Veldig bra! Og selv om de var stille på undervisningen så viste de at de hadde guts og da de hausa og sto i på showet! Fantastisk gjeng! Jeg tror aldri jeg kommer til å bli lei av å se en fullsatt kirke med konfirmanter danse grandiosadansen. Det er en usedvanlig herlig opplevelse!




Andy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar